onsdag 25 mars 2009

vårfrudagen

Idag har vi ätit våfflor på skolan med grädde och hallonsylt. Jag har hört minst fyra gånger på radion idag att det egentligen heter vårfru, och jag tycker det låter jättefint. Efter blev det ombytt till våffeldagen vilket också är en jättefin dag. Jag har en väldigt bra klass, då jag glömde smet bjuppade Sofia så jag inte skulle känna mig utanför. Våfflorna var jättegoda!
Jag funderar lite smått om jag ska åka till Övik idag eller imorgon, vi har ändå inte så mycket till lektioner under fototimmarna och det är väldigt synd. Jag vill komma in på en riktig fotoskola. Nu har jag så dålig självdiciplin på mig själv och måleri tar upp det mesta av tiden. Jag håller tummarna att jag kommer in någonstans bra, men det är både och såklart. Jag får se hur jag gör med Övik, kanske ska höra med Johan om han vill följa med. Nu har han iallafall msn som tur var. Kul med sällskap. Sedan var han för förslaget att åka pulka i lingonbacken :)


Inte så överdrivet mycket händer just nu, men det är så skönt. Det ska vara enkelt och odramatiskt. Till vi ses igen alla underbara! Jag tänker på er.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jag vill också börja en fotoskola. Lite jobbigt att det blir ett hinder med barnet på g och allt. :/