måndag 30 mars 2009

r som i romantik

Hemkommen efter skolan och alldeles för trött i kroppen. Det låter kanske lätt att sitta och måla hela dagarna men det sliter så otroligt eftersom det är så intensivt. Nio till fyra bland penslar och skissblock. Men jag skulle inte tänka mig att göra något annat heller: jag föredrar att ha en bra grund att stå på. Nu när Sverige har så enorma möjligheter till framgång känns det lite förolämpande att inte utnyttja det, ser jag det som. Jag har så otroliga erfarenheter redan nu som jag tar hjälp av så jag kan med gott samvete säga att min framtid kommer bli ljus. Jag tvekar inte heller att flytta för att nå mina mål, den bästa styrkan jag har är tryggheten i mig själv. Jag kan känna mig hemma vart än jag kommer. Utmaningar äter jag till frukost!
Jag har hunnit med endel inköp - jättefina sandaler med klack som jag nu är förälskade i, en mörkblå strumpkjol som sitter som fastsydd på mig, en blommig kjol med söta knappar framtill och phc hårinpackning. Nu är jag fullt beredd på våren, hoppas bara den kommer snart.
Jag vill ha fest, slå på stort och sova intill någon som smeker min hals. Jag vill dansa tills jag faller och bada med levande ljus och doftoljor. Jag vill börja skriva poesi, skicka små meddelanden bara för att muntra upp och handla en rosenbuske med massa knoppar till min lägenhet. Jag har kommit fram till att jag är en sann romantiker, allt från inredning till personlighet. Jag är romantik. Jag vill ha något mer än bara vanliga möten och dagar på rutin, jag skulle aldrig klara av ett liv som medelmåttigt. Jag begär något ännu mer passionerat.

Nu, göra något att äta och boka biljetter till storstaden. Hejdå.

Inga kommentarer: