söndag 22 mars 2009

bra helg med Mintu

Idag har jag varit duktig, på en söndag och allt. Jag gick förbi skolan och målade lite på mitt stilleben. Det måste fortfarande arbetas mer med, men jag lyckades hitta nyanserna som jag har så svårt för. Måla verklighetstroget är inte det lättaste och vår lärare är så himla petig. Nu håller jag på att tvättar och det är också väldigt duktigt, det har varit en fin söndag. Mamma och Katrin åkte hem idag, det var så roligt att de var här över helgen och att mamma främst fyllde på mitt kylskåp. Jag kan också nämna att hon skurade golvet, tvättade toan, sorterade mina papper som ligger överallt och diskade. Vad vore jag utan mamma!
I förrgår hälsade jag på Paulina och gick ut i det vilda partylivet i Härnösand. Det var som alltid väldigt trevligt och ännu trevligare med Mintu som vi shottade med glädje. Utan tvekan har vi det trevligt oavsett vars vi är, det viktigaste är att vi har varandra så blir det alltid fina minnen. Antingen så är vi heta som gröten eller så har Härnösand inte mycket att bjuda på (jag tror båda), först satte vi oss på Bittens drygt två min. innan vi fick napp av tre biffar som satte sig intill. Vi dissade dem dock ganska fort för de kollade bestämt för djupt ner i våra urringningar. Jag är ytterst kräsen och svårflirtad på krogen. Ska man ha ska man jobba för det. Resten av kvällen blev på dansgolvet då vi båda älskar att dansa, med eller utan alkohol. Det blev med den här gången :)
Mamma kom dagen efter, igår, och skjutsade hem mig efter ett litet stopp på Ikea. Det är alltid så mycket folk på Ikea och då jag bor i Sundsvall blir det inte så speciellt. Inget ont om Ikea för jag älskar att gå runt och titta på småplock. Det är ju trots vår stolthet från Sverige. Det och smörgåsbordet.

Helgen gick fort, men jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att avsluta den på. Nu ska jag kolla på Chuck med ett leende på läpparna.

Hejdå alla underbara.

Inga kommentarer: