fredag 13 mars 2009

IKEA

Idag har jag varit på Ikea och handlat. Jag handlade två ljusblåa matskålar, ett ljusrosa doftljus och en ormbunke. Jag är på tok för usel på att sköta blommor och växter men nu ska det bli ordning på det. Jag tänkte plantera ormbunken i min stöldkruka som jag tog för ett tag sedan, det blir som mitt lilla skötebarn. Jag har varit på Hemköp och handlat jordgubbsfil, jordgubbssaft och ekologiskt bregott. Jag gör vad som helst för att skynda på våren och sommaren nu, då är jordgubbar alltid bra. Nu har all min energi farit ur mig. Det känns som jag går runt som lite levande död med fruktansvärt ont i nacken och ryggen. Det enklaste botemedlet är att vila. Jag ska vila hela helgen, gud vad skönt. Jag måste äta något, jordgubbsfil skulle inte sitta fel i min ljublå skål. Jag vill se Skönheten och Odjuret för jag älskar den filmen. Jag brukar t.o.m snyfta lite vid slutet. Disney är fantastisk. Sedan, säng! Godnatt.

Inga kommentarer: