onsdag 4 mars 2009

memories last forever

Jag kom att tänka på vad jag har funnit - men också vad jag har förlorat under åren. Minnen ska inte ångras, de ska hyllas. Jag har haft så stormiga perioder och hunnit med så mycket på kort tid. Bullens pilsnerkorv, x3m, sena nätter och det hemliga receptet på glasstoast är ändå den perioden jag brottas med mest. Missförstå mig inte, jag tänker inte på dig för ofta och jag är inte avundsjuk för det är absolut inte min stil. Det händer bara för stunden att jag undrar vad du gör just nu. För av någon underlig anledning har du etsat dig fast och spökar hos mig fortfarande. Jag vill inte poängtera något. Jag önskar bara att du är lycklig, för det förtjänar du att vara. Och det förtjänar jag också.

Det är en nostalgisk dag idag. Kanske också för att vi ska lyssna till Andy ikväll. Han sjunger verkligen som en gud och mer därtill. Paulina och jag ska sitta i bakgrunden och sjunga med, prata om gamla tider och smutta på varsin drink. Helt otroligt hur allt har format oss under alla perioder som vi haft. Nu är jag singel igen vilket känns skönt och bedrägligt på samma gång. Den närhet som ett seriöst förhållande kan ge skulle jag lätt offra allting åt nu, för jag vet hur det kan vara. Men kom ihåg att älska er själva mest, så ni inte blir sårade och utnyttjade.
Hejdå.

Inga kommentarer: