söndag 8 mars 2009

det finns flera sätt att visa sig stark

Jag har just kommit till Sundsvall och är äntligen i min lägenhet. Jag har konkat vad som känns som ett ton packning från tågstationen. Mina armar är som spaghetti och jag funderar starkt på en varmdusch lite senare. Det är typiskt att det ska snöa igen så att mina skor och saker blir blöta. En positiv nyhet är iallafall att jag lyckades åka gratis från Övik - gratis är gott och bekvämt. Ikväll planerar jag mys framför tv och choklad. Jag orkar inte så mycket mer, tragiskt att jag är så liten och svag nu så jag blir trött för minsta lilla. Pappa anmärkte just den biten: att jag har blir så himla liten och mager, och om jag verkligen äter något på dagarna. Jag tycker det är lågt att anmärka någon om vikten oavsett mager eller rund, och då jag inte har önskemål att gå ner i vikt tycker jag det är ännu mer kränkande. Jag har helt enkelt väldigt bra förbränningsförmåga. Det viktigaste för mig är ett starkt psyke mer än muskler och tvättbrädor. Så han får säga vad han vill, jag påverkas ändå inte av negativa bemärkningar. Sedan äter jag precis som vanligt men har haft en ganska jobbigt vinterperiod. Jag klarar mig väldigt bra som jag har det nu.

Nu ska jag duscha. Hejdå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh låter trevligt.
vad pluggar du?

och jag har skickat ett mejl till din mejl nu :)

Anonym sa...

du är fin som du är , kram!