tisdag 24 mars 2009

guldkant på tillvaron

Igår hälsade Paulina och Jonas på som bestämt. Kvällen till ära åkte vi för att köpa kycklingfiléer och vitlöksbröd, vi planerade en fin middag åt oss själva. Det hela blev jättegott och som tur var kunde Johan göra oss sällskap! Paulina tände levande ljus och stämningen blev mysig med prat och mycket skratt. En riktigt bra måndag med andra ord.
Idag fick Paulina följa med en sväng till min skola där jag skissade endel och ritade upp med kol på duk. Hon fann det hela mycket intressant (haha) så vi tog en tur i centrum efter att jag var klar med allt. Väl inne på Myrorna hittade jag en söt liten vas och ett tyg som jag blev fullkomligt kär i, jag älskar att fynda och jag älskar söta små vaser. Tyget skulle passa att sy kuddfodral till. Jag är nöjd!
Nu har jag diskat sjukt mycket disk, dammsugat hela lägenheten och slängt skräp där det ska vara. Gunvald kissade ner mitt ena täcke så nu måste jag tvätta igen, himla Gunvald. Det känns iallafall skönt att jag har vårstädat.

Nu förtjänar jag lite godis och Roswell. Hejdå.

Inga kommentarer: