söndag 15 mars 2009

all night long

Jag gillar söndagar, den dagen då slö i sängen och utdragna sovmorgonar är tillåtet. Jag har varit riktigt dryg idag men ändå gjort nytta. Jag vaknade vid elva men klev inte upp förrän halv två. Åt en lätt men mättande frunch och gick ut i det fina vädret. Det gör ingenting för mig att det tinar och blir slask på vägarna, jag andas in djupa andetag och känner mig så frisk och levande. För våren är en sådan årstid: allt vaknar upp och återföds igen, allt börjar om på nytt och får fina gröna blad. Jag passade på att handla apelsiner, mjölk och banan/lime fil. Ikväll ska jag testa den och smaka om den är så god som den låter.
Igår var bästa kvällen på länge. Förfesten hos Lovisa bestod av vin och lekar. Charader och gott sällskap från klassen, kan det bli bättre. Sedan vidare till källarlokalen vid Skönsberg (samma som nyår). Bra musik och mycket folk, det var väldigt längesen jag var på en sådan fest. Tack för allt Lovisa. Du är en bra vän.

Min dag blev plötsligt ännu bättre, gud vilken bra söndag. Min kära syster har hittat låten som vi har nynnat på jättelänge. Hur bra som helst, sedan är jag lite svag för 80tal. Det är inte originalet men det får duga. Klicka här för att lyssna. Godnatt.



1 kommentar:

Anonym sa...

haha, det är svårt att kommentera dina bilder. jag ser typ inte länkarna man ska klicka på. de är så sjukt ljusrosa :D hur som helst. jag vet inte om jag hinner i veckan. det är så mycket jag ska göra inför fredagen då jag ska sjunga på begravning. men jag kommer hem på påsklovet och då kan vi mer än gärna ses :) det skulle vara sjukt mysigt.

keep in touch :)
världens största kram