tisdag 1 september 2009

Fränsta

Drygt sju mil om Sundsvall ligger Fränsta, en liten kommun nära en sjö som heter ljungan. Här bor omkring fem tusen människor, och med ett leende på läpparna hälsar på alla som kommer gåendes efter vägen. Stadstjärnan består av två mataffärer, tre frisörer, en sportaffär, parfymeri, Eriks hjälpen och en simhall. De positiva med det är att jag lär mig uppskatta de små sakerna som oftast tas förgivet, och vi ska alltid ska tänka positivt i de flesta situationer. Sedan kommer min plånbok inte bli tom så fort. Jag kommer säkert att växa under året och lära mig nyttiga egenskaper i livet. Jag trivs faktiskt riktigt bra. I helgen var det fest hos Jimmy/pullan. Det var jättetrevligt att träffa alla igen och att få ta ett djupt andetag i all oordning. Lördag spenderades mestadels i sängen efter en lång gårdagskväll. Söndag flyttade vi ut lägenheten och sedan bjöd mamma på sushi. Jag kan inte få nog utav sushi, jag vill ha det varje dag året runt. Sea Street var jättemysigt och jag undrar varför jag inte upptäckte det stället då jag väl bodde i Sundsvall. Garanterat att Johan får bjuda ut mig någon dag senare. Efteråt gick jag till honom och såg på disney hela kvällen tills mitt tåg gick halv tolv. Johan hade bakat kladdkaka och tände ljus och jag åt tre stora bitar. Dansade till Michael Jackson och försökte moonwalk hann vi med också, jag var inte särskilt bra. En bra kväll och jag ser fram emot repriser. 
Det känns så skönt att börjat studera och komma igång, innan klättrade jag smått på väggarna över att vara så rastlös. Jag är ingen person som gärna sitter still utan vill gärna ha äventyr åttio procent av tiden. Här kommer några bilder ifrån Fränsta. Lova att hälsa på mig snart!





Inga kommentarer: