onsdag 2 september 2009

hello sunshine

Idag skiner solen och jag har flätat en fläta hösten till ära i mitt nytvättade hår. Jag gillar hösten med alla gultoniga färger som hör årstiden till. Halsduk och trenchcoat, löv som prasslar under fötterna och tedrickande har jag verkligen längtat till. Jag ska börja använda många fina kjolar och tjocka strumpbyxor. Idag ska jag handla frukt och diverse efter skolan och göra mysigt när kvällen kommer. Jag har fortfarande ingen egen fungerande dator och ingen tv som jag kan underhålla mig med. Dock har vi tv i allrummet men den har bara ettan, tvåan och fyran. Jag kommer att ha läst ut alla böcker i biblioteket då året är slut. Något positivt utöver är att jag har tid att tänka här, jag kan höra mina egna tankar och har mycket tid till att ta det lugnt med mig själv. Sedan går dagarna så himla fort här och det är snart helg igen. Då ska jag till Härnösand på släktmiddag och det är alltid lika roligt att umgås med dem. Jannike och Carolin ska jag förhoppningsvis umgås med också. Jag längtar. Hejdå. 

Inga kommentarer: