tisdag 8 september 2009

vi behöver inte muskler för att vara starka

Idag jobbar vi med InDesign på skolan. För det mesta har vi genomgångar och det är bra, men jag tappar lätt fokus när personer står och pratar hela dagarna. Jag är bättre på praktik än teori och så har det alltid varit. Jag längtar till de riktigt stora uppgifterna som att medverka i tidningar och praktisera. Jag önskar mig bort till Stockholm och hoppas verkligen att det finns en chans till praktik där. Jag har väldigt höga krav på mig själv för att bli något jag kan bli lycklig med, ett jobb som jag trivs i och känner att jag kan göra skillnad. Jag tycker det är det viktigaste målet: att bli nöjd med tillvaron. Jag vill inte bo i skogen hela mitt liv men vägen dit är inte alltid bekväm och enkel. Enda man kan göra är att göra det så trevligt det går. Det krävs krut och ambitioner för att lyckas. 
Efter att skolan hade slutat tog jag tag i mig själv och gick tre km. Bättre än ingenting. Jag måste börja bli hurtig och bygga på det lilla jag har kvar. Bara man kommer igång så är det riktigt trevligt att motionera. Ikväll ska jag på filmkväll och fira Cajsa som fyllde nitton nyligen, stora tjejen och grattis i efterskott! Det är alltd mysigt att krypa under en filt och knapra på choklad. Min favorit är Premium Dark med pistagebitar i. Nu ska jag gå tillbaka och vila på rummet med en bra bok. Hejdå. 

Inga kommentarer: