fredag 4 september 2009

vattendroppar pårlar nerför fönsterkarmen och det blir ett såntdär mysigt ljud

Igår hittade jag en jättefin kofta med knappar på Eriks hjälpen för sextiosex kronor. Den är vitmöntrad med mörkblåa inslag och är precis så stor och varm som jag vill. Koftor kan jag inte få nog utav och är en nödvändighet när det snart kommer frost i gräset. Jag är lite orolig för vintern och hur blåsigt det kommer att bli, jag är ju så tunn och frusen av mig. Jag gillar inte vinden så mycket men jag älskar snö och jul. Johan och jag har redan planerat att julhandla i Stockholm och jag kan knappt vänta. Det regnade imorse, det gör det fortfarande och just nu är det mest grått när jag tittar ut. Jag sitter ensam i datasalen i min kofta och svarta tights av sammet. Idag är vi lediga eftersom vår lärare i grafisk design ligger hemma i feber men vad ska jag nu hitta på för att fördriva tiden med. Jag fick ingen sovmorgon heller för jag vaknade för tidigt av mig själv. Jag har fått ont i ryggen igen och det känns som en inflammation, den inflammationen som jag haft i evigheter utan att någon har upptäckt den. Jag har alltid ont i något. Typiskt. Jag ska börja simma för att bygga upp det som en gång var där, sedan är det gratis en gång i veckan för elever på ålsta så det är ju jättebra. Jag tänkte också börja med yoga men då flyttade jag hit och nu finns det inga sådana möjligheter till kurser. Ikväll ska jag och Frida göra middag tillsammans. Det ska bli kyckling har vi bestämt. Sedan ska jag gå ut i Sundsvall med några ifrån skolan, det blir trevligt att få ta ett nytt andetag ifrån höbalar och skog. Lullan ska följa med så jag vet att det hela kommer arta sig bra! Imorgon ska jag till Härnösand och ytterligare kära människor. Det blir trevligt för nu har jag händelser som jag kan skriva upp i min kalender. Hoppas ni får en bra dag, jag saknar er, som sagt

Inga kommentarer: