söndag 27 september 2009

jag samlar på dagar

Helgen blev en aning oplanerad, men jag gillar impulser allra bäst. Fredag umgicks jag med Tobias i Sundsvall och hälsade på hans nya hem vid östermalm. Vi kokade te och gjorde mackor och pratade om nästan allting. Senare blev det film, Miss Potter och historien om Pelle kanin (Peter på engelska). Jag älskar Pelle med den blå koftan och alla de andra sagorna som hon författade, filmen var jättebra och precis min smak: med känsla och underbara toner av pianospel. Jag stannade över och fick sova i Tobias pappas säng eftersom jag inte fick sova obekvämt. Jag sov hela natten utan det minsta problem. Det var den skönaste natten hittills. På lördag åkte jag till Nick och Natalie i Härnösand. Där bakade Natalie och jag rulltårta med hallonfyllning eftersom vi alltid bakar något då vi väl ses, den var underbart god och jag tog två stora bitar. Jag fick träffa Buck, deras nyinskaffade hundvalp som var jättefin och jag blev kär i honom från första början. Han följde efter mig som en svans och åt upp mig med alla blöta pussar. Till kvällen började förfesten med tysk hiphop och shlagerlåtar och det var högst underhållande. Jag skulle möta upp Carolin för en annan förfest med Wille och Julia bland andra trevligt folk. Jag fick gratis öl och ett självlysande armband i neongrönt. Carolin fick ett blått. Jag tappade det på Gennys där Carolin och jag dansade som aldrig förr, jag letade efter det men tillslut bestämde jag mig för att ha en tyst minut och sluta sörja. Jag minns inte hur det kom sig men sedan fick jag en drink av en David som egentligen inte var så intressant, men jag satt ändå och pratade med honom om livets alla mysterium. Imorse snurrade mitt huvud lite för fort och egentligen hade inte redbull/vodka behövts. Jag har för många dåliga erfarenheter av just den typen. Jag såg ytterligare en film, Garden State med Natalie Portman och den var helt fenomenal. Man kunde tro att det var mina filmvinklar och repliker. 
Nu är jag i Fränsta igen och längtar redan till nästa fredag. Jag ska koka chai te som alla andra tillfällen och lyssna på The Shins. Sedan väntar sängen tidigt. Godnatt. 

Inga kommentarer: