torsdag 10 september 2009

nässpray är nu min räddare i nöden

Igår åkte jag till Övik efter en lång dag. Jag försöker kurera mig med näsan full av snor och huvudet tugnt som ett bowlingklot. Min huvudvärk håller på att försvinna men jag har drabbats av illamående och en obeskrivbar seghet. Trots det har jag fikat på stan med Paulina imorse eftersom man inte kan neka gott sällskap. Jag fikade en kopp chai te med skummjölk på toppen och min mage blev genast mycket gladare. Ikväll ska jag pressa citron och koka lite mer te. Jag köpte en fin långärmad barryggad tröja som passade mig bra, jag gillar tröjor som visar nacke och rygg. Det är så skönt att vara hemma och vila upp sig, jag har saknat en riktig stad att gå runt i och folket överhuvudtaget. På lördag hoppas jag bli friskare eftersom Johan eventuellt ska komma. Vi sågs en stund igår men jag var så hängig och jag vill verkligen att han ska komma upp och hälsa på. Nu har jag äntligen min efterlängtade nässpray som utnyttjas väldigt ofta. Jag ska t.o.m utnyttja den nu, på måmangen. Hejdå.

Inga kommentarer: