söndag 20 september 2009

på landet

Idag är jag hemma i Övik. Jag hälsade på pappa en stund bland kossor och doften av hö. Jag gillar den doften, nyklippt gräs och källare gillar jag också. De är så mysigt på landet. Vi satt utanför huset och njöt av solskenet, våra fyra norska skogskatter svansade intill och strök sig tätt emot. Pappa var inte på sitt allra bästa humör men det var ändå trevligt att träffa alla igen eftersom det var väldigt längesedan. Han tyckte som alla andra gånger att jag skulle äta upp mig ("för du är ju bara skinn") och lära mig uppskatta det jag har, och det bevisar att han inte känner mig alls. För jag har koll på min vikt, som inte är ett problem, och jag uppskattar mer än de flesta. Dagen blev dock bra och min kamera hade jag med så jag fotograferade landsbygden där jag, iallafall de tidigaste åren, växte upp.

.

Inga kommentarer: