fredag 25 september 2009

man talar om att tiden läker sår därför får det göras tillräckligt djupa

Jag sitter i skolhuset och håller på med en layout till grafisk design. Det är den enda lektionen jag har idag och jag gillar den redan jättemycket, pyssla med typsnitt och klippa ihop meningar är jag bra på. Kreativitet är det bästa för mig och här får jag tänka fritt och använda min fantasi. Uppgiften är att designa om en gammalt bokomslag till sitt eget, och göra den bättre på alla sätt. Jag har tagit en bok om poesi eftersom poesi är så himla fint men dock underskattat. Poesi skulle behöva läsas men också framföras dagligen. Det kan ta form av små lappar du lämnar efter dig till någon du tycker om eller att viska dina innersta hemligheter i ett vackert öra. Vi får inte ta någonting, speciellt inte varandra, förgivet.

1 kommentar:

Susanne Euvel sa...

Åh, jag vill också hålla på med grafisk design. Trivs du bra?