måndag 7 september 2009

weekend update

I fredags var jag och Louise ute på BK och dansade till stängningdags. Klackarna var och stampade på dansgolvet konstant, dock blev det riktigt svettigt med min stickade kofta. Att dansa är ett av det roligaste jag vet och jag skulle kunna hålla på i en evighet. Lördagen åkte jag till Härnösand och hälsade på släkten. Mormor kunde inte komma eftersom hon hade så ont i kroppen, jag blev alldeles utom mig. Stackars mormor. Jag ringde till henne senare på dagen och hon blev jätteglad. Vuxenmiddagar är ganska tråkiga, allt ska vara så stelt och jag känner inte riktigt att jag passar in. Jag lekte istället med Nils en trappa ner i lekrummet. På kvällen kröp jag under ett täcke hemma hos Jannike och såg på Disney. Louise, Jannike, jag, en mörk chokladkaka och massa tilltugg. Jag hoppas vi gör något snart igen. Jag behöver det. Söndag umgicks jag med Emil och gjorde encheladas. Jonas kom och gjorde sällskap småtimmarna fram till jag skulle ta bussen hem. Vi såg slumdog millionaire och den var gripande och förvånansvärt bra. 
Jag behöver verkligen mina miljöombyten så när helgerna kommer smiter jag oftast till Sundsvall. Jag trivs mycket mer i större städer även fast jag alltid försöker vara positiv. Ålsta är jättebra på alla sätt men jag är orolig för en kall vinter och jag är så himla frusen av mig. Jag sover redan med tjocksockar. Jag saknar bekvämligheten att bo nära och jag saknar någon att krama. Jag vill inte fastna i rutiner och bli för trött för att bry mig. Jag ska iallafall lägga mig tidigt ikväll med mina tjocksockar. Godnatt.

Inga kommentarer: