fredag 1 maj 2009

valborgsafton

Jag kom inte in på Gotland, även fast jag trodde jag hade all chans i världen. Det är dock bra att jag kan tänka positivt i sådana situationer, då allt går åt skogen och förväntningar krossas. Det kunde alltid varit värre. Jag är bara lite besviken. Det var inte meningen att jag skulle komma dit i år - men jag ska jädran i mig söka nästa år. Så gör jag: plockar upp mina fallna bitar, limmar ihop dem igen och kommer alltid tillbaka, förr eller senare.
Gårdagen var helt underbar. Vi grillade som sagt, drack vin och spelade wii. Jag hade med mig körsbärsvinet från min födelsedag som jag på något sätt hade glömt bort, det smakade fortfarande utsökt gott. Emily hade med sig klarbär indränkta i alkohol som jag blev förtjust i. Hennes hemgjorda citronlikör inte att tala om. Sedan salladen med mango och pingenötter. Den tjejen är händig med det mesta som försigår i köket. Jag lyckades bli salongsberusad och vid tolv var det dags för hemfärd. En fantastisk kväll med fantastiska vänner, jag hoppas vi upprepar det någon gång.



Inga kommentarer: