onsdag 20 maj 2009

skolavslutning

Halv elva var det avslutning för oss på skolan. Alla var så fint klädda och färgglada. Grubb hade ett tacktal och bjöd på tårta. Jag tog hela två bitar, man ska passa på då det är något speciellt liksom. Tuva tog massa bilder så senare väntar jag på ett massutskick. Det var ganska kort avslutning, men ikväll blir det fest för alla så vi säger inte adjö riktigt än. Johan hade fixat lokal på Oscarsgatan, jättebra av honom. Efteråt satte Lovisa, Tuva, Emily och jag oss på gräsmattan intill och solade lite och pratade. Sorgligt att vi ska skiljas åt, men jag kommer iallafall ha kontakt med några. Det blir en liten förfest hos Lovisa vid sex tiden, det blir trevligt och sedan har jag lite vin kvar. Nu ska jag byta om för att gå ut och motionera, jag kan inte springa i min blå blommiga kjol.

Jag måste ge cred åt min mage, även fast jag matar dig med onyttigheter ibland så håller du dig fin. Du har otroligt snabb fettförbräningsförmåga och jag tycker verkligen om dig. Vi borde ge oss själva mycket mer berömmelse utan att vara nedlåtande. Det leder bara till svårigheter, förrakt och osäkerhet. Var stolt över vad din mamma och pappa gav dig, att vara missnöjd tycker jag är lika dåligt som att vilja vara någon annan. Jag älskar mig precis som jag är. Det har jag alltid gjort.
Nu ska jag laga mat. Torsk, broccoli mix och majs bl.a. Gott! Det åskar och snart ska jag mysa ner mig i en filt, jag tycker det är så mysigt. Hejdå.

Inga kommentarer: