söndag 17 maj 2009

shlagerkväll

Petra H hade slagit på stort och bjöd in de bästa ur klassen på middag. Jag gick ifrån bussen ändå in till Skönsmon, fick sällskap av en snäll smålänning som visade vägen. Gud vad fina människor det finns som gör sådana saker. Tuva, Lovisa, Johan (Lovisas pojkvän), Sofia, Emily och jag var bjudna på tre rätters med vin och tilltugg. Allt smakade utsökt gott! Den stora händelsen var eurovision song contest, och även om jag inte gillar det ett dugg så var det en jättetrevlig kväll. Norge vann iallafall och det tyckte jag var bra. Lovisa älskar spektaklet och skrev poänglista över alla bidrag och stämningen blev helt underbar. Jag njöt av att bara umgås med mina vänner hela kvällen, jag kan ju inte förneka att vi kommer skiljas åt i sommar, det blir trist men vi kommer fortfarande hålla kontakten. Sofia började spåna på pysselkvällar då och då, det skulle vara mer än välkommet. Vi ska t.o.m fixa fest till onsdag och behöver en lokal att vara i, jag och Johan kan säkert ordna någonting av det. Det blir jätteroligt, och jag ser faktiskt fram emot avslutningen. Nu är jag mätt i magen och ska snart borsta tänderna. Godnatt.

Inga kommentarer: