måndag 18 maj 2009

great people make great friends

Kvällen blev slumpmässig men jättemysig. Lovisa ville ha tjejkväll med film och glass, och jag tackar aldrig nej till glass. Aldrig trevligt sällskap heller. Vi började kvällen med att se Stylista och Wipeout med glass, lite senare också popcorn och te. Sedan slog vi på klassikern Pinoccio för Lovisa hade aldrig (!) sett den förrut, tills nu. Dock är Pinoccio inte min absoluta favorit, men jag älskar disney och alla filmer är helt makalöst fantastiska. Jag tycker det är tragiskt när alla barnen förvandlas till åsnor. Figaro är förövrigt min favorit karaktär. Jag kommer absolut att hälsa på Lovisa där uppe i Burträsk efter skolan, hon är en riktigt tuff norrlänning.
I övrigt så är jag fortfarande hurtig, jag gick runt sidsjön imorse med friska vårvindar som fläktade. Det är så härligt att jag har fått igång min kondition, nu måste jag nästan gå ut och gå varje dag annars blir jag otroligt rastlös. Jag gjorde en god pastasallad med avokado och feta efteråt, jag är riktigt duktig (när jag vill) mamma. Imorgon ska jag städa, för det spelar ingen roll hur mycket jag än plockar och donar, det behövs alltid städas upp igen. Jag är ledig måndag tisdag och sedan har vi avslutning, jag funderar på att stanna i Sundsvall över helgen iallafall. Det skulle vara jättehärligt med en picknick men jag får se, jag tar det ju alltid väldigt spontant och försöker inte planera så mycket. Bob har hört av sig men jag lägger inte så mycket tid på det området just nu. Jag klarar mig så bra själv, utan besvikelser och uppfällda toalock. Jag ska sova nu. Godnatt.

Inga kommentarer: