söndag 10 maj 2009

sunday evening

Söndag i all ära, veckodagen då vi får lata oss hela dagen utan att göra något speciellt. Dock måste jag diska och göra iordning sallad till middag, men annars har dagen bara gått åt till att läsa och vila, vilket behövdes. Jag vaknade halv tolv imorse så nu har jag nog vänt på dygnet till det normala. Mamma ringde mig och hade varit på auktion med mormor, det var massa antika möbler som var till salu och andra gamla fina saker. Bland annat hade mamma hört att de hade en Hasselblad, men hon hade inte varit på plats så länge för att kunna buda. Senare fick jag höra att Hasselbladaren hade gått på tvåtusen! Tvåtusen jävla kronor. Jag höll på att sätta i halsen då mamma berättade det. Den verkliga prisnivån på en Hasselblad är tjugotusen. Minst. Gud vad jag blev avundsjuk, och gud vad snuvade på pengar de blev som sålde den.
Jag hittade en underbar bok tidigare idag som fick följa med hem, Skönhetsbibeln av Karina Ericsson Wärn. Den är full med tips för håret, ljuvliga krämer och doftande parfymer. Solen skiner fortfarande och jag älskar kvällssol, sedan ska jag nog ta en liten kvällspromenad. Just nu håller jag på med inpackning och ansiktsmask, jag ska ha en skön kväll med kurer och återfuktning. Hejdå.

Inga kommentarer: