onsdag 29 april 2009

Hasselblad

Idag har jag fotograferat och framkallat med Hasselblad. Tuva var mitt offer och motiv, hon är så himla fotogenisk och fin. Vi turades om att veva och skruva på Hasselblad och fick fram bra ljussättningar, hur roligt som helst! Den har kvar känslan av gammalt och sedan smäller den av så roligt då den avfyras. Alla negativ blev dock alldeles blanka, och vi fotograferade upp till fyra. Surt sa räven. Och så typiskt mig.
Senare på kvällen tog Lovisa, Mickan, Emily och jag en promenad runt sidsjö området. Gud vad härligt det var, tjejsnack och kvällssol. Imorgon har vi planerat att grilla och det är så efterlängtat. Jag tror jag ska grilla lax. Vi ska vara hemma hos Sofia och hennes lilla son William, jag ser verkligen framemot det. Jag ska inte heller dricka så ofantligt mycket som de andra åren, det känns bra det med, det bestraffar sig ändå bara nästa dag. Glad valborg! Hejdå.

Inga kommentarer: