tisdag 19 maj 2009

saturday waits

Jag vaknade vid tolv idag igen, Johan har börjat kalla mig sömntuta via msn men jag försöker ju mitt bästa. Det är inte mitt fel att jag jämt är förkyld och han är äckligt morgonpigg. Jag är faktiskt duktig, som de mesta gånger, jag går hela fem kilometer varje dag. Det är riktigt roligt att gå alla småvägar som slingrar sig runt sidsjön, sedan har det börjar ge resultat. Lovisa ringde mig imorse och berättade att Johan (Lovisas pojkvän) skulle sjösätta sin båt vid sidsjön ett, jag klädde mig snabbt och skyndade mig dit. Johan har gått båtbyggarkurs och jag blev mäkta imponerad över hans båt. Den var jättefin! En stor segelbåt. Efteråt fick jag sällskap med Lovisa fem kilometer och det går så mycket fortare då man är två.
Jag har hittat en jättefin grupp som jag nu lyssnar på, Loney dear. Länk här. Jag blir så glad av sådan musik, det är som smör runt hjärtat.

Tuva, Lovisa och Johan kom hälsade på efter vi hade gått en promenad längst ån. Vi åt popcorn, pratade mycket och drack sockerdricka. Tuva ska vara kvar i Sundsvall i sommar och då måste jag absolut komma hit med jämna mellanrum, ni är hur fina som helst. Nu ska jag poppa mer popcorn. Hejdå.

Inga kommentarer: