onsdag 27 maj 2009

kladdkaka och hippieband

Hela dagen har gått åt till att söka jobb, för jobb det måste jag ha. Vare sig jag vill det eller inte. Det är dags att få tummen ur arslet och börja bete sig som en vuxen, iallafall med mer ansvar. Jag ska inte längre gå runt i min lilla bubbla och agera naiv, även om bubblor är väldigt bra. Jag har gjort massutskick till tänkandes jobb, ringt en som var intresserad och skickat cv. Jag känner mig stolt. Stolt att jag ringde. Nackdelen är den att jag hoppas för mycket ibland, men jag ska hålla tummarna! Det var i Sundsvall och det fungerar ju jättebra det med. I förrgår var jag t.o.m på arbetsförmedlingen innan Ludvig, det gick inte så bra eftersom de inte sa så himla mycket som jag inte redan visste. Tanken var att jag skulle vilja kova ihop ersättning eller liknande, men efter en halvtimme kände jag mig mest likgiltig och ville gå hem. De drygade på nästan två timmar och då var jag helt färdig. Jag gick till Ludvig och åt nudlar. Det hjälpte. Jag bakade en vidrig kladdkaka utan kladd också, varför är jag sämst på simpla saker? Den blev ätlig med mycket jordgubbssylt.
Igår var jag med Paulina, köpte en locktång och ett hippieband till håret. Locktången var värdelös så jag ska lämna tillbaka den illa kvickt. Ett hippieband å andra sidan kan vara roligt att ha för olika frisyrer. Inte utan mitt hippieband! Nu ska jag spåna
present med Katrin åt mamma till morsdag. Hejdå.







Hippiechic






Inga kommentarer: