söndag 31 maj 2009

kärlek

Jag tror kärlek är något alla önskas få, även om de inte vet det än och kanske inte har varit med om något äkta. De som säger att kärlek är överskattat har ännu inte fått den, kärlek är det ultimata och kan överleva orkaner. Jag vill nog ha kärlek lite extra just nu. En sådan kärlek då varje dag lyser som solsken och det ständigt kryllar med fjärilar i magen. Denne ska vara lika romantisk som jag: han ska komma på överraskningar och utflykter, pussa mig på pannan och aldrig glömma bort att uppskatta mig. Han ska förstå hur sårad jag har blivit under åren och därför heller aldrig svika mig, och när vi vaknar ska han titta mig djupt i ögonen och berätta att jag är den vackraste han vet (utan smink). Han ska lära sig att älska alla mina fåniga sidor: fobier, prat i sömnen och varför jag inte gillar telefoner så mycket. Han ska kyssa mig passionerat i nacken så att jag ryser och komma med rosor när än han vill. Jag behöver mycket uppmärksamhet för att inse att jag är värd, han ska alltså alltid vara där för mig och beröra mig med inte bara sina händer, sin själ och styrka. Varje dag ska vara ett äventyr och aldrig lik den förra. Finns du där ute? Hör av dig.

För att följa temat kärlek är det ju morsdag idag också. Jag ringde till mormor förut och hon blev jätteglad att jag kom ihåg henne, det är klart att jag kommer ihåg. De ska absolut firas för de är grunden till en riktigt bra individ (jag). Utan dem, ingen jag och det skulle vara allt trist. Så grattis alla gamla mammor och alla nya! Jag ska skriva väldens finaste kort till mormor och posta imorgon så hon får lite extra omtanke. Sedan lovade hon att spara tårta till mig. Nu ska jag dricka mycket vatten och äta kiwi så jag får i mig c-vitamin.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vad fint skrivet! /Paulina