måndag 1 juni 2009

paj och bruna ben

Kvällen har varit hur mysig som helst. Tuva ville ha picknick vid halv åtta tiden och jag är inte den som bangar något sånt. Petra H, Björn, Sofia och jag var bjudna till Tuva och Magnus lilla vindslägenhet som jag avgudar. Hon hade bakat ananaspaj med vaniljvisp till och gud vad gott det var. Jag måste få receptet. Vi satt i gräset på en filt vid bakgården där vi åt, pratade, drack apelsinsaft och melon till. Lite senare gick vi in för myggen kom och det är nackdelen med alla svenska somrar. Vi pratade en stund till och bestämde att vi skulle göra någon mer picknick i veckan vid sidsjön, alltid roligt att umgås. Jag var den sista som gick hem och jag gillar verkligen att gå ute om natten. Luften var fortfarande varm och det doftar så underbart från alla träd och buskar. Så fint väder det var idag, helt makalöst. Jag hoppas att det fortsätter hela sommaren. Nu ska jag snart sova. Godnatt.

Inga kommentarer: