lördag 28 februari 2009

hurra till mig

Öviks stad idag för att titta på kläder och den sista rean (slutslutslut rean). Det måste vara det bästa nöjet en lördag: virra runt i centrum och göra ett flertal impulsköp så plånboken blir lite lättare. Idag impulsköpte jag en turkos tröja och en ljusblå cardigan, väldigt fina och väldigt nödvändiga. Jag träffade Paulina med sin Jonas på HM som jag sedan fikade med. Den här veckan hade jag tänkt umgås med Paulina ovanligt mycket, och såklart alla andra med. Sedan blir det Stockholm senare i månaden med min fina och jag ser fram emot det enormt. Igår var jag, mamma, Katrin och mormor på Lidl. Inget vidare ställe, såg bara litet och tyskt ut. Jag förstår inte ens namnet - Lidl låter bara tacky. Mamma gillade litet och tyskt till en viss del, innan jag föddes bodde hon nämligen i Tyskland så hon kände sig om hemma bland alla misstänksamma namn och knepiga produkter. Jag hittade iallafall blodapelsin juice, jag blev lätt nöjd. Det känns bra att vara i Övik hela veckan och bara ta det lugnt. Sedan fyller jag år på måndag, spännande men ändå lite frustrerande att fylla tjugo. Jag och Jannike kan snart shoppa på systemet och komma in på Oscars. Men vid tjugo är det ingen återvändo och sedan är man mer eller mindre vuxen, och det betyder mer ansvar och mer jobb. Det betyder inte att jag kommer sluta vara bubblig och glad, kanske på ett mer sofistikerat sätt dock. (Jag kan hoppas!?)

Nu ska jag åka till mormor och vara stöd till melodifestivalen, jag har slutat hoppas om den föreställningen för länge sedan. Jag vill slå Petra Mede riktigt hårt.
Hejdå.

Inga kommentarer: