onsdag 4 februari 2009

the hardest part

Det är mitt fel att jag blir besviken, att jag utsätter mig så, och att jag fortfarande tycker om dig så gränslöst jävla mycket. Så enkelt, men också så svårt att förstå. Kärleken. Jag får hoppas att det blir det bästa av situtionen. Jag vill bara vara, trivas, älskas, beröras och accepteras.

Den typiska Fisken är en god lyssnare, som har behov av att få finnas till för andra om livet ska kännas meningsfullt. Risken finns dock att Fisken tar på sig en martyrroll, blir för snäll och följsam och glömmer bort sina egna behov.
Denna känslomänniska har i regel en andlig förankring - en inre visshet om att det finns något mer i tillvaron än det som är synligt för blotta ögat. Intuitionen är stark, liksom lyhördheten för stämningar och atmosfärer. Denna förmåga att fånga upp känslor så till den grad att dessa ibland upplevs som egna kan vara ett problem för människor födda i Fiskens tecken, och av den anledningen är det inte oviktigt vilken miljö de simmar i.
Neptunus är den härskande planeten, vilket skänker en konstnärlig ådra och ett rikt inre liv. Denna fantasifulla karaktär uttrycker sig gärna genom någon form av kreativ, skapande verksamhet.

19:11
Nu sitter jag här med Marabou premium dark raspberry och väntar att Johan ska svara. Det är typiskt om det inte går ikväll, jag vill verkligen ut på spektakel. Kings of Leon på repeat och en smärre tomhetskänsla. Jag väntar till åtta och sedan får det vara nog! Då kryper jag ner i sängen, surar och kollar på top model istället.

Inga kommentarer: