torsdag 26 februari 2009

jag har talang


Jag gillar lukten av oljefärger. Jag försöker att måla statyn av nike, jag har bara fått upp en viss del färg men jag kan säga att jag är nöjd över den så långt. Riktigt nöjd. Det är sjukt hur mycket jag har utvecklats på målning och skissteknik sedan jag började på konstskolan. Det tackar och bockar jag min egen energiska och ambitiösa sida. Snart ska jag gå till nacksta och ta en fika med Jannike, det har jag längtat till länge nu. Grattis till henne som har fått jobb som makeupartist! Det verkar otroligt kul.

Det blev inget onsdagscafé med Tuva den här gången. Hon hade så ont i huvudet så jag spontan gick till Johan med en bullpåse för att se om han var hemma. Det var han. Kvällen hade lika gärna gått åt pipan men tur det har jag och mammas bullar var väldigt goda. Vi satt i hans lägenhet och drack te, lyssnade på musik och var sådär enkelt vanliga som vi brukar vara. Självklart rusade tiden förbi och vi pratade in på natten. Spontanitet är hur bra som helst.

18:18
Nu har jag kommit hem från Jannike med blöta skor. Det är rent ut sagt klibb och slask ute. Lite humoristiskt i att jag aldrig får som jag vill, helt klart den längsta vintern på länge i mitt tycke. Jag och Jannike åt bullar (igen) och såg på Room Raiders. Usa måste lätt ha den värsta synen på folk och samhälle. Vi gick och handlade på Coop också, jag köpte naturgodis för det var länge sedan. Resten av kvällen ska jag spendera med Life och lästa böcker. Jag måste läsa mer böcker för min fritid är alldeles för stor.
Jannike ska ut imorgon på open mind med Malin och jag funderar om jag ska följa med. Jag kan ju lika gärna åka till Övik på lördag. Jag borde kolla om det finns tvätt tid - och jag borde verkligen dammsuga tills imorgon. Diskat allting har jag gjort så nu är det bäst för mig att inte äta något så det blir disk igen. Jag har gjort det så fint. Frukt är alltid välkommet. Hejdå.

Inga kommentarer: