tisdag 17 februari 2009

ev. ny tatuering

Inatt sov jag inte alls. Jag och gick och la mig tidigt men jag låg bara i sängen och vred på mig, såklart att det inte går när man fokuserar på det. Nu är jag fasansfullt trött och orkar ingenting - tur att vi bara har konsthisoria och föredrag till två. Jag brukar ha sömnproblem och det vet jag men inte så att jag inte kan sova. Jag tror bestämt jag pratade i sömnen inatt, det vet jag också att jag brukar göra ofta och det är faktiskt rätt charmigt. Hoppas det bygger sig iallafall för det tar psykiskt ont på kroppen om det håller på en längre tid. För övrigt så börjar jag få slut på rena tallrikar, jag måste verkligen göra ett ryck nu. Eller iallafall snart.
Jag är så sjukt sugen på en ny tatuering i färg. Jag har blivit mer färgglad än jag har varit och svartvitt är lite tråkigt i längden. Jag vet precis vad jag vill ha, en turkos fjäril vid sidan av handleden. Ganska stor ska den vara och sedan ska den skifta färg från turkos till lite kallare blå längst vingarna. Det kommer bli awesome! Jag får höra om Robert har någon tid snart, sedan behöver jag nog fylla i min text under nyckelbenen också. Hur tragiskt det än låter gillar jag ljudet av nålen och smärtan när den gör ett avtryck. Och mina nuvarande tatueringar är kanske inte på de ställen som är mest skoningsbara. Men nu är jag pepp på en ny. Pepp på en avrundning.
Jag har nu ätit spaghetti med curry två gånger på rad, funderar om jag ska laga till det idag med. Jag orkar inte göra något speciellt nu när jag är ensam. Johan och jag skulle göra middagar tillsammans men det verkar inte som det kommer bli av, jag får tjata på honom. Jag köpte en söt tjocktröja på stan idag, det var på rea så det kan jag unna mig tycker jag. Det är bara så typiskt att jag ska hitta kläder när jag inte är ute efter något. Men nu blir det skärpning med ekonomin framöver. Jag tror jag ska läsa lite och laga mat. Hejdå.

i won't be strip-searched or torn up tonight
i won't be cut up or bleeding tonight
i won't be strung out, cold, shaking to your bones
wishing you were anywhere else but right here

so dream on

Inga kommentarer: