torsdag 19 februari 2009

all good things come to an end

Jag blir så himla arg och ledsen att vissa männsikor inte kan acceptera hur jag är och vad jag gör med mitt liv. För det är precis vad du uttrycker. Du lägger dig i lite väl för mycket och då backar jag bara undan, jag ogillar starkt när en person ska försöka ändra på mig som om det fanns någonting "fel". Det finns inget fel på mig, jag säger absolut inte att jag är perfekt för det vill jag inte vara men jag är nöjd som jag är nu - det borde du också vara. Nöjd att jag är nöjd med det hela. Jag vet att jag också reagerade dåligt under tiden vi var tillsammans men jag har verkligen inget att ångra, jag ville att förhållandet skulle funka och var alltid lika förstående och snäll. För snäll. Jag tror absolut att du utnyttjade den delen om mig för du vet att jag nekar nästan aldrig till någonting. Du säger att jag måste vara mer givmild, jag säger gå och ta dig. Du hade din chans. Jag kan tolerera väldigt mycket även om du inte tycker det, men jag tror att om du hade varit i mina kläder skulle du tröttnat också. Men du kan inte tänka dig i mina kläder, eller hur? Du förstår inte hur det känns att gråta granslöst natten genom utan att du ens tröstar mig även fast du är i samma rum, du förstår inte hur det är att sitta i ett utrymme på nyår medan du och dina vänner röker på som om jag inte vore där, du förstår inte hur det känns att bli lämnad ensam en kall vinterkväll utan att verkligen veta varför och du förstår definitivt inte hur mycket tid jag har spenderat på dig och hur mycket jag har gett och själv inte begärt om något. Du förstår dig inte på mig. Och jag tror du aldrig ha gjort det. Jag erbjuder ändå vänskap när de flesta skulle ha bett dig dra åt helvete, och sedan har du mage att klaga på att det inte är som förut. Du är orsaken till att det inte är som förut och att det aldrig kommer bli det. Jag tänker gå vidare nu och jag hoppas att vi fortfarande kan höras av, för så givmild är jag. Men jag kommer inte att titta tillbaks.

Tuva och jag framkallade negativ till sex idag. Tuva är världens snällaste! Vi ska ev. gå på bio och massa annat snart diskuterade vi, hoppas det blir av. Det var skönt att komma igång med framkallningen tillslut. Jag ska göra mina arbetsprover snart hade jag tänkt och jag vill väldigt gärna in på Gamleby så det blir till sena nätter framöver. Alla som är intresserade att ställa upp på arbetsprover kan ju höra av sig för jag behöver allt jag kan få. Jag kan fixa till en tavla eller liknande till er som vill så ni får lite respons, är det en bra idé? Det skulle vara himla snällt iallafall. Paulina, jag räknar med dig och Jonas starkt.

Inga kommentarer: