onsdag 18 februari 2009

du vet väl om att du är värdefull

Idag hade vi glasering av våra lerskulpturer som vi gjorde förra veckan, det gick bra. Mitt hjortron blev ett hallon istället med en fin mörkröd färg. En gubbe kom fram till mig på stan och frågade vad jag hette. "Petra", sa jag lite misstänksamt. Han strök mig på kinden och brast upp i ett leende, "fina Petra" sa han sedan och fortsatte åt motsatt håll. Lite oförberett men himla gulligt. Många skulle ha ryggat tillbaka och gått iväg men inte jag. Jag är öppen för alla som inte ser våldsamma ut, jag bemöter positivt - och det var verkligen en trevlig komplimang. Sådana komplimanger kan göra ens dag, bokstavligt. Påväg hem ramlade jag för mina extremt hala skor, jag ramlade precis på mitt gamla blåmärke då jag hade ramlat en gång tidigare. Det gjorde väldigt ont och nu har jag komiskt nog blåmärke på mitt blåmärke. För övrigt så lyckades jag trycka in bhlåset under nageln när jag skulle öppna den så det började blöda under min nagel. Det gjorde ont. Jag förstår inte ens hur jag lyckas. Men nu förstår jag dock hur det känns att bli torterad på det viset. Inte kul.
Ikväll kommer mamma hit och sover över. Hoppas vi går ut och äter för jag har inte så mycket att erbjuda. Men å andra sidan skulle vi storhandla också. Tack mamma, du är bäst. Hur som helst ska vi ha en trevlig kväll tillsammans och jag har saknat det.
Sedan har de hittat min plånbok, jag hämtade ut den idag hos polisen med alla diverse saker i den. Den saknade mig också trots allt. Nu känner jag mig trygg. Riktigt trygg.

21:04
Jag äter guacamole med morötter. Mamma är här och dammsuger just nu, fy vad jag är glad att jag har henne. Superduperbästapedantmamma! Hon gillar att städa och dona fastän jag säger till henne att hon inte behöver. Vi har ätit kyckling med ris, varit ute och gått och handlat i nacksta. Ikväll kommer jag att sova gott!

Inga kommentarer: