måndag 23 februari 2009

in med det nya, ut med det gamla

Den allra snyggaste färgen i mitt tycke just nu måste vara turkos. Jag avgudar turkos! Rosa också, vilket matchar ihop utmärkt. Det kommer mer och mer turkosa färger i butikerna och jag måste bara säga att det var på tiden. Jag har sorterat ut min garderob idag och det behövdes verkligen. Det är mycket nytt som ska in och mycket gammalt som ska bort. Och mycket gammalt som jag hade glömt bort och ska börja använda igen. Det är skönt att sortera ut när våren håller på att komma.
Jag har väldigt svårt med personer som kopierar ett original. Det är skillnad att ta insiration från någon och ev. göra det bättre än att bara kopiera en viss stil eller ett uttryck. Jag har sett det, jag har varit med om det och jag vet vilka som fortfarande gör det. Det är bara trist och enspårigt, vad som helst kan egentligen ge oss insiration till vårt eget. Second hand är den bästa platsen till att hitta något eget, jag har blivit stammis på Myrorna och jag fyndar alltid något fint. Personligen gillar jag mycket blommigt och ljust nu när våren snart kommer. Sedan många söta och glada skor i olika färger.
Jag vill gå utan tjocksockar nu!
Ikväll har jag bjudit över Svante på te. Trevligt att få sällskap samtidigt som han förhoppningsvis är lite mer teknisk än vad jag är. Om han är det kan han hjälpa mig att skruva in hårddisken igen. Hoppas det så jag kan börja spela skivor igen. Hejdå.


Inga kommentarer: