fredag 20 februari 2009

lets make a riot. kinda.

Min konstklass och jag har beslutat att ha en liten demonstration på torsdagen, om allt går vägen. Dels att väcka förfrågningar vad konst är och dels för att olika perfomance har varit helt sjuka som har publicerats enligt vår mening. Egentligen kan vad som helst vara konst idag, skrot kan bli skulpturer och ett kludd kan bli en tavla. Sedan är det bara de riktigt galna och tokiga konstnärer som lyfts fram, de som kan fejka ett självmordsförsök som slutprojekt och kissa i muggar. De riktigt begåvade inom konst syns helt klart inte lika mycket så vi ska ta saken i egna händer. Jag är grymt taggad för idén även fast jag inte målar och håller på med konst så mycket. Det kommer nog inte bli som en vanlig demonstration, mer en performance som tar fram ett budskap. Vi kommer främst att hålla till på torget och om ni har vägarna förbi kan ni komma och titta.
Snart när våren förhoppningsvis kommer ska jag köpa många färgglada skor. Skor är det absolut bästa att utsmycka sig med om man vill ha det lilla extra. Jag ska bli en shoeoholic!

Min lillasyster kommer ikväll och ska stanna över helgen. Jag ska nog diska lite innan hon kommer och städa smått. Det blir trevligt att ha henne här, vi kan ha Life maraton och dricka kakaomjölk. Bra. Nu ska jag ta tag i disken. Hejdå.






jag


gillar


skor

Inga kommentarer: