onsdag 11 februari 2009

kärlekskakor och phille

Jag stannade i Övik måndag och fixade plånboken mm. Det är sjukt hur många kort jag hade som jag inte egentligen behövde. Nu har jag ett busskort, ett hmkort och ett bankkort vilket funkar alldeles utmärkt. Jag hittade en söt vinröd plånbok på second hand för femton kronor, ganska stor och precis min smak. Den är min nu. Just nu handlar jag det mesta på second hand. Det är det bästa: jag gör dagens goda gärning, det är mycket billigare och jag kan göra min egen unika stil. Igår var jag ledig och åkte sedan till Sundsvall på kvällen. Christer var i min lägenhet under helgen för lugn och ro och hade till och med tänt levande ljus när jag kom hem. Trevligt och sött. Idag har jag varit och handlat, blodapelsiner en mörk chokladkaka och philadelphia. Jag är som besatt i blodapelsiner och philadelphia - om jag kunde klara mig på det skulle jag äta det jämt. Sofia bjöd på kärlekskaka på skolan, en blanding mellan kladdkaka och brownies med rosa strössel på. Alla hjärtans dag i all ära på lördag och jag hoppas att inte någon har glömt bort mig. Nu ska jag äta phille så jag kräks! Hejdå.

Inga kommentarer: