torsdag 1 oktober 2009

so why don't you slide

Det var frost i gräset då jag vaknade och såg ut genom fönstret. Vintern kommer sakna men säkert till Fränsta och jag får ta på mig extra varma tjocksockar. De från min klass hade bestämt att åka till Sundsvall idag, vi brukar göra det lite då och då och det är ytterst välkommet. Väl i Sundsvall fick vi fotouppgifter att göra färdiga samma dag. Jag gick tillsammans med Susanna och Emma, till lunch åt vi sushi i hamnen (gud vad gott det var!) och drack kaffe på waynes. Efteråt gick jag förbi Konstskolan och hälsade på. Alla gamla godingar var så glada att se mig och jag att se dem. Jag har faktiskt saknat atmosfären och lukten av oljefärger på en vit duk jättemycket. Min sista uppgift var ett personporträtt, precis som förra gången. Då agerade Natalies pojkvän Nick, nu ställde en Konstetta upp. Jag fick veta att han gillar fotografi och musik mest av allt. Sedan spelade han "Slide" med The goo goo Dolls på gitarr, självmant. Det blir svårt att toppa.
Jag tänker åka till Övik idag. Jag är klar med min grafiska design och min hemlängtan går inte att uttrycka med ord. Jag längtar efter mammas kramar och mormors godaste pannkakor. Jag har dock börjat bli förkyld igen och får akta så jag inte smittar. Först lägger jag lite tid åt sidan för Johan. Vi ska fika och vara kreativt barnsliga som bara Johan och jag kan. Hejdå.

Inga kommentarer: