torsdag 15 oktober 2009

back home

Kreativiteten flödar genom ådrorna och nu har jag lager av inspiration som jag vill släppa lös. Det känns så bra att vara hemma igen och andas friskt kylig luft, sådan luft det blir små moln av när man öppnar munnen.
Igår hälsade jag på mormor. Hon har så många historier, så många minnen och så förstående och leende ögon som alltid ser igenom fasaden. Hon är min hjälte och förebild: jag vill bli precis som henne då jag får rynkor. Mormor lagade pannkakor till lunch så tunna och frasiga, det finns ingen som gör pannkakor som mormor. Efteråt hjälptes vi åt att kratta löv ifrån hennes trädgård. Hela trådgården var täckt av stora lönnlöv av alla olika färger. Allt var så himla fint och jag skulle kunnat kasta mig i havet av färgsprakande prasslande löv under mina fötter. Efter fyra timmar av prat och skratt gick jag hem och skissade lite. På vägen hittade jag ett mörkt vinrött löv som jag fick ner på papper, det är alltid bra att träna upp något som intresserar. Senare såg vi på Benjamin Button och jag älskar den filmen rakt igenom.
Idag ska jag umgås med Paulina efter hennes jobb. Jag längtar så jag nästan spricker för det var så länge sedan vi sågs, och det måste bli oftare

Nu ska jag börja med brunch. Hejdå.

Inga kommentarer: