onsdag 7 oktober 2009

Tidaholm

Jag har kollat utbildningar för nästa år, det är bra att vara i tid med planering och fundera på eventuella arbetsprover. Jag har blivit förälskad i sagolika Tidaholm, inriktning Grafisk design. Hellidens folkhögskola ligger i utkanten (ca två km ifrån centrum) av Tidaholm med bussförbindelse till Jönköping och Skövde. Skolans internat är i form av ett gammalt slott som byggdes 1858 av baron Hans Henrik von Essen. Utbildningen är ettårig och man läser allt från uppbyggnad med skiss till tryck och mönster. Det skulle vara jätteroligt att prova på och flytta till en lite större stad (allt är större än Fränsta) längre söderut. Jag smålängtar redan då jag kan söka. 
Efter skolan ska jag simma med några andra från Ålsta, jag känner att jag har blivit hurtig och mår mycket bättre. Dock tar jag det lite lugnare nu men jag ska bygga upp strukturen lite eftersom. Sedan ska jag dricka chai te och skissa för kung och fosterland. Jag skissar vadsomhelst och ingenting alls, min inspiration flyter mellan mina tankar och fingrar. Jag har jättemycket på lager just nu och det är så skönt att allt är lugnt. Jag har t.o.m vant mig vid att sova ensam i min lilla säng. Jag kramar bara kudden tillräckligt hårt. 

1 kommentar:

Susanne Euvel sa...

Åh, då kan du ju åka och hälsa på mig. ^^