tisdag 20 oktober 2009

you can be a sweet dream or a beautiful nightmare

Jag har en teori om varför jag fortfarande är så trött jämt jag kommer innanför ytterdörren. Det är oljefärgernas fel. Vi målar hela dagarna nu och det blir så intensivt, jag blir uppslukad och får håll i sidan över koncentrationen. Den andra tänkbara punkten är mina sömnproblem, inatt låg jag vaken till fyra och kollade i taket. Jag vet inte varför, men dem få gångerna då jag sover oavbrutet brukar jag alltid ha sällskap. Kanske saknas det någon form av trygghet.
När jag gick ifrån skolan påväg till stan kom en tant fram till mig och började prata om Jesus. Hon var jättetrevlig så jag tog tidningarna hon gav mig för att vara snäll, jag är fortfarande skeptisk emot allt med en så simpel lösning. Jag tycker det är bra att vara kritisk och ur mina erfaranheter gillar jag inte alls Jehovas Vittnen. Jag respekterar alla, men då dem nästan ska pracka på människor blir jag fundersam. Ser jag ut som en fullkomligt godhjärtan person då det bara är mig de frågar? Eller tvärtom? Eller till och med, en väldigt lättpåverkad sådan?

Hoppas jag somnar ikväll och drömmer riktigt djupt. Det gör jag aldrig nu för tiden.

Inga kommentarer: