lördag 3 oktober 2009

höstlöv sjunger då det blåser

Idag har det varit en lugn dag. Imorse tänkte jag att, dethär kommer nog bli en produktiv dag med många händelser men som dock aldrig hände. Jag har varit och köpt hårfärg. Det blev nyansen kastanj vilket är mer åt det varmtoniga röda än vad jag brukar ha. Det är roligt med lite förändring i vardagen. Mitt hår har blivit riktigt långt nu men också riktigt fint och tunt, istället för att klippa det är mitt knep att färga det med mellanrum. Håret får extra näring och blir dessutom starkare. Katrin och jag har varit ute och gått fem km så jag känner mig ändå hurtig och kan vila med gott samvete. Min lilla familj är den bästa.
Igår hälsade jag på mormor och tillsammans med henne var också mina små-kusiner. Nils har börjat forma ord med läpparna och Isak spelade med sina små fingrar för oss på mormors piano. De är så fina och jag vill aldrig att de ska växa upp, inte ens en cm till. Tidigare hade hela familjen varit på dop och då hade Nils upptäckt att tomten (Jesus) också stod där och tittade på.

Ikväll ska jag koka hemgjord chai te, mysa ner mig i min filt och hoppas att någon hör av sig. Var inte en främling. Hejdå.

Inga kommentarer: