torsdag 29 oktober 2009

ikväll hyllas bröst

Jag har fått blåsor under mina fötter. Då jag väl kom hem tappade jag upp ett fotbad och mina fötter blev genast mycket gladare, sedan har jag bytt om till pyjamas och tjocksockar.
Dagen började på National Museum där jag strövade runt i timmar. Det fanns så mycket att titta på och målningarna var i en klass för sig. Vita marmortrappor och barrock är precis min stil. Därefter skeppsholmen och Moderna för Salvador Dali's utställning. Klockan hade hunnit bli tre innan jag var färdig för att möta mamma och Katrin för lunch. Ikväll blir en lugn kväll, jag ska kura ihop mig i soffan till rosa bandet. Vi måste hylla de otroligt starka kvinnor som har drabbats och kämpar vidare varje dag. Jag känner en av dem och hoppas för allt i världen att hon kommer att må bättre snart. Skänk för bröstcancer, det hade kunnat varit din mamma som stått på spel.
Missa inte rosa bandet-galan ikväll!

Inga kommentarer: