onsdag 28 oktober 2009

in Stockholm

Till Stockholm kom jag vid halv ett idag, efter en lång men avslappnad busstur eftersom jag sov halva vägen dit. Jag gillar Stockholm. Jag vill nog bosätta mig här ett litet tag efteråt och skapa nya äventyr i storstaden. Speciellt inspirerande blev jag när Konstskolan fick besöka Konstfack, inriktning Grafisk design och Illustration. Lokalerna var över förväntan och om jag skulle komma in emot alla odds (över två-tre hundra sökande per år) skulle jag känna mig hedrad. Dock kommer jag inte bygga upp förhoppningar, men söka kan man alltid göra om jag nu får klart arbetsprover som dem kräver. Jag har fortfarande inte glömt bort Tidaholm och kommer såklart söka dit med. Nu sitter jag i mälarhöjden och försöker samlar ihop alla intryck under dagen för att sedan tillbringa kvällen med mörk choklad, en filt och tv. Mamma och Katrin är här så det kommer bli en trevlig kväll. Imorgon ska jag på Moderna Muséet. Hejdå.

Inga kommentarer: