lördag 4 juli 2009

party like a rockstar

I förrgår kom jag till lägenheten, det är skönt att åka till sitt eget och få ombyte. Kl två hade jag arbetsintervju på Lindgården och det gick riktigt bra. Jag ska få inskolning måndag tisdag och samtidigt betalt. Sommarvikariaten var redan tillsatta men de behövde timvikarier och jag är bara glad att jag har hittat något som jag kan sysselsätta mig med i sommar, annars blir jag lätt rastlös. Efter intervjun gick jag ned till stan, gatufesten är igång och stämningen är alltid trevlig. Det var så underbart väder och alldeles blå himmel. Jag kunde gå i min mörkblåa tubkjol och ett linne, underbart. Jag ringde Johan och han ville gärna möta mig i stan. Det är så roligt att jag har träffat någon som är lika barnslig som jag. Vi sjösatte festis-båtar i ån (efter att vi hade druckit upp dem), lekte kurra gömma på hemköp och vandrade runt bland godisstånd och karuseller.
Igår åkte jag till kramfors eftersom pullan/Jimmy hade fest. Alla godingar var där, förutom Paulina vilket jag inte kunde få tag i. Konstigt eftersom hon alltid brukar svara eller åtminnstone ringa upp. Festen var jättetrevlig, ni missade verkligen något. Jag, Petra och Jannike vistades på balkongen stup i kvarten diskuterandes om kost, hälsa och barn mm. Jag älskar att diskutera seriöst när jag är berusad. Och jag hade de bästa att diskutera med, vi kom fram till ett och annat. Taggen/Jannike har jag inte sett på evigheter och det var så roligt att träffa henne igen! Petra var råsnäll och jag fick slutet av hennes räkrulle som smakade awesome. Sedan sjöng vi till Mora träsk, lekte jag har aldrig och dansade inpå natten. Jag älskar er allihop!

Inga kommentarer: