onsdag 22 juli 2009

Uppsala - Sundsvall

Jag kom till Sundsvall igår efter en dag i Uppsala. Där bor min andra familj och min kära barndomsvän Nora som fyller år. De är verkligen min andra familj som bryr sig enormt och kramas därefter, jättehårt och jättelänge och man känner sig mer än välkommen. Vi har så många minnen tillsammans och de går inte ens att räkna. Det var underbart att sitta och prata, spela sällskapsspel och äta middag med alla. Kaj (pojkvän) bakade en väldigt avancerad tårta till Nora innehållande små shabloner och sprittsad grädde. Hennes mamma Inger har fått bröstcancer men är lika varm och glad ändå, vi ska vara glada över det vi har och värdesätta det. Hon har klippt av sig sitt långa bruna hår och har istället färgat det ljust eftersom hon vill slippa se sitt hår falla av i längder. Nora och Unni (storasyster) har gjort samma sak för att stötta och de passar jättebra i det alla tre. Det är så fint tycker jag. Jag ville stanna i Uppsala i en hel evighet hos dem och fira livet. Jag älskar allihopa och blev nästan tårögd av att säga hejdå. På återseende väldigt snart igen.
Mamma, Katrin och jag har varit på birsta och inhandlat. Bland annat svarta chinos för femtio kronor, sockar och en tröja. Byxorna satt väldigt bra på och är härligt pösiga att gå i.

Nu ska jag äta, jag börjar bli hungrig. Jag har köpt massvis med avokado så ikväll kommer min mage proppas full. Hejdå.

Inga kommentarer: