måndag 13 juli 2009

att göra saker från impuls är det bästa

Jag ska börja läsa mer i sommar, när jag var mindre agerade jag alltid läslus och kunde läsa böcker hela dagarna. Jag ska läsa om alla mina favorit böcker och låna många fler på bibloteket. Jag är tydligen en av de få som fortfarande lånar på biblotek. Saker med historia kan jag inte hjälpa att förälska mig i, och låneböcker hör till. Jag ska skaffa mig en hobby också. Jag har massor utav postit lappar till långa listor av vad jag ska uppnå och göra härnäst, de ligger lite utspritt här och där och det är äntligen dags att stryka några punkter. Tuva sa att jag kunde skriva en bok och det började jag tänka på lite lätt. Jag är bra på att skriva och sedan behöver jag ingen vidare utbildning till det, och om boken blir publicerad blir det bara en vinst för mig. Önska mig lycka till. Jag har dock ingen självdiciplin och kommer säkert ångra mig förän jag har börjat skriva. Det är smällar jag får ta - och ta tag i mig själv. Jag måste lära mig att ha tålamod då det kommer till saker av materia. Jag vill göra något nytt, spännande och som inte innehåller komplicationer. Jag isolerar mig sakta men säkert bort från individer med kuk istället för hjärna.

Jag lägger snart ut till salu-grejer, jag vet att jag är hur seg som helst med att göra saker och ting. Jag ska försöka bättra mig. Idag har jag bara tagit det lugnt, kollat i gamla veckotidningar och tvättat håret. Det behövs det med. Hejdå.

Inga kommentarer: