onsdag 8 juli 2009

urkult 2009, här kommer vi.

Idag har jag jobbat min andra dag på Lindgården, och det går jättebra! Jag passar in och hjälpa andra. Jag tycker det jädrar i mig är avkopplande att mata lilla Gerd, bädda rent alla sängar och umgås med gamlingar. Det är något nytt för omväxlingens skull. Det känns inte alls som ett jobb, eller vad jag har tänkt att ett jobb ska innebära. Hoppas bara jag får jobba mycket i sommar.
Igår hälsade Louise/lullan på vid åtta-tiden. Med sig hade hon Adam, en av hennes kompisar och tre stycken krämbullar. Vi tävlade om vem som kunde hålla sig längst utan att slicka sig runt munnen. Adam vann. The curious case of Benjamin Button såg vi, jag för fjärde gången, och jag älskar den filmen. En av mina bästa, utan tvekan. Lullan är himla bra, det var jättemysigt att ha henne här eftersom det var så längesen. Vi planerar eventuella sconeskvällar, maskeradfester och grillnätter.
Jag har redan börjat räknat ner till urkult. Jag längtar så otroligt. Urkult är kärlek rakt igenom. Förra årets spårade ur en aning men gud vad fina minnen det blev tillslut. Det här året vill Johan komma med och jag anar att det kommer flippa ut ännu mer. Det är så festivaler ska va'. Kärlek!

Nu blev jag sugen på fika. Jag ska göra något gott. Hejdå.

2 kommentarer:

T sa...

Hej!
Nu har jag hittat hit, vad roligt det är att läsa och vad fantastiskt bra du skriver, du skulle ju skriva en BOK för guds skull!!! Väldigt poetiskt och vackert ordflyt.

Vad kul att du ska till urkult jag funderar på att åka dit men jag får se. Blir sugen att börja skriva mer själv, det är underbart att skriva av sig.

ha det så fint!
kram
Tuva

Anna T sa...

Jag ska nog också till Urkult, men är inte säker än :) men typ ganska säker.
Ses där!