fredag 24 juli 2009

look at the stars, look how they shine for you

Som sagt hände det inte så mycket igår. Alla måste ha sådana dagar någon gång för att uppskatta de bra. Jag fick tag i Svante och följde med honom och Kevin på systemet. De köpte vitt båda två. Efteråt gick vi till Kevin. Jag tänkte då jag ändå skulle sitta hemma och göra ingenting så kan jag lika gärna göra det hos Kevin, till bra irlänsk musik. Kevins flaska hade kork och han hade inte någon vinöppnare så han försökte med en skruvmejsel. Behöver jag säga att det inte gick? Vi tittade på när Kevin försökte så gott han kunde tills det blir flisor av korken. Då fick jag gå till närmaste granne som hade en vinöppnare. Senare skulle Kevin gå till Ica nacksta och köpa tacos och vi följde med, det regnade lite smått när vi gick och som tur var hade jag tagit en tjocktröja. Svante försvann då vi hade handlat färdigt, men han skulle upp och jobba tidigt och började bli alldeles för redlös. Kevin och jag gick upp till Mattias Lantz och vattnade hans blommor. Kevin hade lovat det och därför hade han Lantz nycklar. Sedan åt vi tacos och knäckebröd. Jag älskar knäckebröd! Så kvällen avslutades hemma hos en person jag inte ens känner, lyssnandes på Slipknot (de lugna låtarna) ätandes tacos med stark sås. Efter det gick jag hem och somnade.
Idag ska jag fika med Lovisa kl två, hon kommer från Burträsk och ska hämta de sista av möblerna från lägenheten. Det är så trevligt att träffa henne igen, jag har saknat henne mycket. Sofia skulle också fika med och det blir dubbelt så trevligt. De ringde från Lindgården och det är klart att jag ska jobba onsdag, kanske flera dagar nästa vecka. Nu får jag pengar och kan leva ett tag till.

Gina Tricot har rea och jag har hittat en jättefin svart kjol. Min passion är höga kjolar och smakfulla klänningar. Kläder gör mig glad, ett tillfälligt lyckopiller.
Jag måste verkligen sälja gamla kläder och ska äntligen ta itu med det till helgen. Sedan hoppas jag på mycket jobb i augusti. Nu kurrar min mage, jag ska mata den med sallad. Hejdå.

Inga kommentarer: