lördag 18 juli 2009

Stockholm baby

Idag vaknade jag kl elva efter en lång natt med lite sömn. Vi åkte Övik - Stockholm med ett mellanstopp i Sundsvall, hämtade mera av mina grejer osv. Mamma är världens snällaste som orkade köra och hålla sig vaken på samma gång. Jag somnade efter Gävle någonstans efter att ha gett mamma knäckebröd och Howie Beck som sjöng i bakgrunden. Howie Beck är väldigt bra men också väldigt sömnigt. När vi kom fram hade mamma suttit och lyssnat genom skivan fyra gånger. Mamma <3
Efter frukost, kläder och smink var den halv ett så vi tog tunnelbanan mot t-centralen. Det skulle inte förvåna mig om vi sammanlagt har gått en mil. Det värker lite under mina fotsulor. Vi gick och fönstershoppade i gamla stan och vandrade i alla tänkbara gränder. Spatserade på götgatan och gick in i gulliga second hand-butiker. Vädret var underbart soligt bakom solglasögonen. Efter att vi tog tunnelbanan hem igen åt vi sushi. Jag älskar sushi. Imorgon ska vi på skansen och kolla på alla djur. Nu ska jag vila upp mig lite och läsa en bok. Hejdå.

Inga kommentarer: