tisdag 14 juli 2009

congratz camilla

Idag har jag varit och hälsat på Camilla i hennes delade tvåa. Hon har förlovat sig, grattis! Jag blir alltid lika glad och pinsamt lycklig när jag hör att det visst kan gå bra för relationer. När hon berättade om frieriet bubblade det i min mage av glädje, jag kan inte förstå hur glad hon skulle vara och är. Camilla är värd allt. Vi pratade om allt, skrattade, åt jättemycket kanelbullar, tittade på tv och lagade mat när Mattias (pojkvän) kom hem. Det var underbart skönt - att bara vara vanlig. Det blir alltid så naket då jag umgås med människor: de får vara sig själva och enbart det, de släpper alla hämningar och har inte längre någonstans att gömma sig. Jag vill tycka att det är en gåva som jag har fått, att se människor lika lätt som speglar. Vissa kan tycka att personer i min umgängeskrets är helt olika och annorlunda ifrån mig, men lär vi oss att lyssna märker vi likheter som vi annars inte kunde förstå. Jag önskar dig allting gott, Camilla. Efter allt så tror jag att det finns en person för alla som är den ultimate, den rätte - och att det finns en rätt tidpunkt till allt. Det gäller bara att vänta med tålamod. Hejdå.